
در حوزه اجرای سیستم مدیریت زنجیره تامین (SCM)
مدیریت زنجیره تامین (Supply Chain Management) شامل مجموعهای از فعالیت ها و فرایندها است که باید به موقع و به شکل کارآمد (صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش هزینه و …) انجام شوند. هدف از مدیریت زنجیره تامین (SCM) ارائه بیشترین دسترسی به محصول از طریق تحقق کارآمد و به موقع تقاضای مشتری است. مدیریت زنجیره تامین میتواند فرایند های برنامه ریزی، تدارکات، انبار، تولید و توزیع را اجرا نماید. شرکت پاسارگاد شبکه گستر نوین رایان با تکیه بر توان متخصصین و تجارب مدیران قادر به تهییه نرمافزار و مشاوره در خصوص تولید فرایند میباشد و در حال حاضر نرمافزاری با ویژگیهای زیر اجرا نموده است:
- مدیریت انبارها (شامل اطلاعات پایه، عملیات انبار و حسابداری، گزارشات، شناسایی و طبقهبندی کالا و مدیریت فضای انبار)
- در حوزه حفظ و نگهداری اطلاعات
- طراحی، مشاوره و پیادهسازی سرویسهای ارزشافزوده (پیام کوتاه)
سامانه مدیریت ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE)
سیستم مدیریت HSE یک ابزار مدیریتی برای کنترل و بهبود عملکرد بهداشت، ایمنی و محیط زیست در همه برنامههای توسعه و پروژه های صنعتی یا تشکیلات سازمانی بوده است، با ایجاد بستر فرهنگی خلاق و نگرشی نو و سیستماتیک در راستای توسعه پایدار و کرامت انسان، بطور یکپارچه و با همگرایی و چیدمان هم افزای نیروهای انسانی و امکانات و تجهیزات و با استفاده از سیستم آموزش کارآمد، ممیزیهای دوره ای، ارزیابی، بهبود مستمر، موجب به حداقل رساندن اثرات نامطلوب صنعت بر محیط و افزایش اثرات مطلوب آن از طریق تأمین ایمنی همه جانبه کلیه کارکنان و همکاران سازمان، تجهیزات و تأسیسات و به صفر رساندن حوادث و آسیب های ناسی از کار از طریق کنترل یا حذف شرایط ناایمن و ارتقاء سطح سلامت افراد از طریق اعمال راهکارهای کنترلی مدیریتی، مهندسی و اجرایی در کلیه سطوح سازمان و همچنین صیانت از محیط زیست به عنوان سرمایه بشریت می گردد.
- استقرار سیستم یکپارچه ثبت اطلاعات دارایی ها
- قابلیت ثبت و جمع آوری اطلاعات انواع حوادث بهداشتی ،ایمنی یا محیط زیست
- هزینه های حوادث و اتفاقات
- پرونده بهداشت حرفه ای
- آموزش و تبلیغات
- ثبت اطلاعاتی ممیزی HSE
- استقرار سیستم جامع HSE
- مدیریت ریسک HSE
- پدافند غیرعامل و امنیت فضای سایبر
- پیش بینی حوادث ، مخاطرات و مشکلات
سامانه تعمیرات و نگاهداشت (CMMS)
درجهان امروزي و عرصه رقابت كسب و كار در سازمانها و شركتهاي دارائي محور مبحث دوام و كيفيت توليد و اقتصادي بودن فعاليتهاي توليدي از چالش هاي اصلي مديران و صاحبان سرمايه هاست . صيانت از داراييها و سرمايه هاي فيزيكي به عنوان يكي از حوزه هاي اصلي مديريت نقش پيدا نموده است . حجم عظيم دارائيهاي فيزيكي صنایع و برآورد ريالي آنها در تصور نمي گنجد و شايد از صدها تريليون نيز فراتر مي رود و این نیازمند آن است که با روشهای علمی و مطابق با آخرین تکنولوژیهای روز ضمن صیانت از این دارایی ها با حداقل هزینه و با منظور نمودن حداکثر کارایی و بهره وری آنها را کماکان در چرخه فعالیت مستمر قرار داد.اجزای اصلی این سامانه عبارتند از :
- مدیریت دارایی های با ارزش
- مدیریت نگهداری و تعمیرات اصلاحی
- مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (Preventive Maintenance (PM
- مدیریت نگهداری و تعمیرات پیشگویانه (Predictive Maintenance (PDM
- مدیریت ریسک
- مدیریت کالیبراسیون
- مدیریت نگاهداری مبتنی بر بازرسی (Risk Based Inspection (RBI
- مدیریت نگهداری مبتنی بر قابلیت اطمینان (Reliability Centered Maintenance (RCM
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)
CRM استراتژی نحوه تعامل و مشارکت فعال با مشتریان است. سی آر ام موفق، کسب و کار را از دید مشتری میبیند و در برنامه ریزی خود تجربه مشتری را در نظر می گیرد. نگاه از دید مشتری به شما کمک می کند تا شکاف ها و فرصت های موجود در کسب و کارتان را مشاهده و استراتژی و فرآیند های موثرتری برای سازمان در نظر بگیرید.